.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اردوغان: شورای امنیت باید اصلاح شود
رئیس جمهور ترکیه وتو شدن قطعنامه آتش‌بس غزه توسط آمریکا را محکوم کرد و گفت که ساختار ناعادلانه در شورای امنیت باید تغییر کند.
اردوغان: شورای امنیت باید اصلاح شود

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس خبری در شهر «استانبول» ترکیه در خصوص موضوع وتوی قطعنامه شورای امنیت که برای آتش‌بس غزه تنظیم شده بود، گفت: «درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فقط با یک رای وتوی آمریکا رد می‌شود. آیا این عدالت است؟»

 

به گزارش رویترز، اردوغان در ادامه افزود: «شورای امنیت باید اصلاح شود». او همچنین این نهاد را «شورای حفاظت و دفاع از اسرائیل» توصیف کرد و گفت: «در حالی که جهان این هفته هفتاد و پنجمین سالگرد اعلامیه حقوق بشر را جشن می‌گیرد، هر روز این اعلامیه در غزه نقض می‌شود». 

 

گفتنی است آمریکا قطعنامه شورای امنیت را که خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بود، وتو کرد.۱۳ عضو شورای امنیت به پیش نویس این قطعنامه که توسط امارات ارائه شده بود، رای مثبت داده و انگلیس هم رای ممتنع داد. 

 

آمریکا در حالی درخواست برای آتش بس را رد می‌کند که رژیم صهیونیستی غزه را محاصره و بمباران کرده است. بسیاری از مناطق مسکونی به زمین بایر تبدیل شده و به گفته سازمان ملل ۸۰ درصد جمعیت غزه آواره شده‌اند. در همین حال شمار شهدا از ۱۷ هزار نفر عبور کرده و افرادی که زنده مانده‌اند نیز با کمبود غذا، سوخت، آب و شیوع بیماری‌ها مواجه هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.196 seconds.